Mitäs se myynti oikein onkaan?Maanantai 10.10.2011 - Pauli Vuorio Myynti on monestikin aggressiivista ahkeruutta vaativa asia. Ahkera, aktiivinen myyjä päihittää vähemmän ahkeran, elleivät myyntitaito tai muut ominaisuudet eroa järisyttävällä tavalla. Kun määrää on tarpeeksi, saadaan samalla harjoitteita, toistoja, jotka tuovat kokemusta ja rutiineja selkäytimeen. Myynti on asennelaji. Kun on rakentava asenne ahkeruuteen ja oman työn arvostamiseen, tuloshakuinen pääsee jo hyvään alkuun ja usein paljon pitemmällekin. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pauli Vuorio, ethos, logos, pathos, myynti, myyntityö, huippumyyjä |
Kasvokkain viestintä. Ohje nro 1: Kannattaa olla hyvännäköinenMaanantai 19.9.2011 - Pauli Vuorio Muutamakin tutkimus osoittaa, että vauvat katsovat viehättäviä ( sopusuhtaisia jne... ) kasvoja pidempään, kuin arkisia kasvoja. Tässä on tietenkin kyse muista, kuin äidin tai isän kasvoista. Jätetään nämä tutkimukset sitten vaikka arvostamattakin niin, voidaan todeta, että puolueellisuus kauniita kasvoja kohtaan on läpi elämän. Tässä mielessä kovin surullistakin ettei meistä useinkaan tule ajan mittaan "sievempiä" tai "komeampia". |
7 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, myynti, kasvot, kommunikaatio, ulkonäkö |
Myyntityössä ihminen punnitaanMaanantai 29.8.2011 - Pauli Vuorio Ennakkoluulo myyjästä löyhämoraalisena pysyy yllättävän tiukassa ainakin mielikuvissa. Asiaa tuntemattomien mielissä yleistykset yksittäistapauksien kautta kärjistyvät kun puhutaan myyntityöstä. Todellisuudessa ei liene kovin montaa ammattia, jossa punnitaan ihmistä niin paljon kuin myynnissä. |
11 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, myyntityö, ennakkoluulot, myyjä, mielikuvat, asiakaspalvelu |
Ikuisen elämän mahdollisuus on avautunut nyt kaikilleTorstai 11.8.2011 - Pauli Vuorio Sisältö mahdollisimman monessa paikassa internetissä tai osallistumalla keskusteluihin, blogeihin tai olemalla hakukoneissa ihminen on ensimmäisenä tunnettuna olentona ylittänyt kuolemattomuuden rajan. Fyysinen kuolema ei mitenkään rajoita ihmisen virtuaalista olemista. Hänen profiilinsa voi säilyä ja kommentteja pysyy siihen päivään, kun joku keksii, että enää niistä ei enää pysty hyötyä keräämään. Tai että tiedon tallentumismuoto tai tapa on vanhentunut. Tällöinkin joku voi tehdä sinulle uudelleensyntymisen. Virtuaalisessa elämässä ihminen voi elää ties kuinka pitkään. Ennen tarvittiin patsaat tai monumentit. Nyt monista jälki säilyy, halusi tai ei. |
3 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, kuolemattomuus, hakukone, internet, verkko, netti |
MuutoksestaMaanantai 27.6.2011 - Pauli Vuorio Hitaus muutoksiin sopeutumisessa on yleismaailmallinen ja yleisinhimillinen käyttäytymispiirre. Se ei ole minkään ammattiryhmän tai organisaatioportaan erityisominaisuus. |
27 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, muutos, muutosvastarinta, asenteet, tottumukset |
Tälläinen on huippumyyjä, osa 2Maanantai 16.5.2011 - Pauli Vuorio Perinteinen myyjän rahavirran arvoketju menee tähän tapaan: Huippumyyjä on sisäistänyt asiat eri järjestykseen, vaikka oma rahapussikin on tärkeä. 1. Hyötyä asiakkaalle 2. Hyötyä työnantajalle 3. Hyötyä itselle. Tämä näkyy nimenomaan asiakkaan kanssa vuorovaikutustilanteessa ollessa. Huippumyyjä totta kai osaa laskea katteen ja myy riittävällä katteella. |
5 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, myyntitaito, kirja, raha, hyvä myyjä |
Tälläinen on huippumyyjä, osa 1Maanantai 18.4.2011 - Pauli Vuorio Myyntityöstä on tullut menestyksekäs ura hyvin erilaisille ja eritaustaisille ihmisille. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pauli Vuorio, hyvä myyjä, myyntitaito, myyntityö |
Vuorovaikutus on monimutkainen prosessiTiistai 1.2.2011 - Pauli Vuorio Retoriikalla on tärkeä merkitys kaikissa tapahtumissa, joissa keskustelet ihmisten kanssa. Et välitä vain sanoja ja merkityksiä, vaan herätät keskustelukumppanissasi monenlaisia tiedostamattomiakin tunteita. Äänensävy, äänen korkeus, puherytmi ja muut äänenkäytön osatekijät voivat joko edistää asiaasi tai kampittaa sitä. Äänesi on esiintymisen aseesi – tai heikkoutesi. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pauli Vuorio, viestintä, viestintätaidot, elekieli, kommunikaatio, kulttuurierot, persoonaerot viestinnässä, tulkinta, retoriikka, vuorovaikutus |
Omanarvontunnosta ja itsekriittisyydestäKeskiviikko 26.1.2011 - Pauli Vuorio Monien tutkimusten mukaan noin 80 prosenttia autoilijoista arvioi kuuluvansa kuljettajien parhaaseen kolmannekseen. 80 prosenttia on kuitenkin aika paljon enemmän kuin kolmasosa. Niinpä enemmän kuin joka toisen parhaaseen ryhmään itsensä luokittelevista täytyy arvioida ajotaitonsa väärin eli liian myönteisesti. |
4 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, itsetunto, minäkuva, omanarvontunto, itsetuntemus, itsekritiikki, itsearviointi |
Ahneus voi olla myös hyveKeskiviikko 12.1.2011 - Pauli Vuorio Ahneuden synti kertoo itsekkäästä luonteesta. Ahne ihminen haluaa itselleen enemmän, ottaa toisenkin osan, eikä ahne luovu omastaan. Ahneus on tyytymättömyyttä nykyiseen siten, että mikään ei tunnu riittävän. Se voi olla röyhkeätä käytöstä, ylen määrin itselle haalimista. Hyväntekeväisyys on ahneelle tuntematon käsite. Ahne on kiittämätön siitä mitä saa, koska haluaa vielä enemmän. |
3 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, ahneus, itsekkyys, kiittämättömyys, tyytymättömyys, yhteinen hyvä, epäitsekkyys, yrittämisen halu, päämäärätietoisuus |
Myyjällä on maailman yleisin tehtäväMaanantai 3.1.2011 - Pauli Vuorio Myyjä on maailman yleisin ammatti. Jos yrityksessä ei synny kauppaa, ei sillä synny muutakaan. Tällä hetkellä vain harva myyjä kykenee lunastamaan lupauksensa ja täyttämään – saati ylittämään – asiakkaan odotukset. Vaikka esim. yritysmyynnissä on osallisena kaksi yritystä, myyjän on luotava luottamuksellinen suhde ostamiseen osallistuviin henkilöihin. Päätöksiä tekevät ihmiset, eivät yritykset. |
3 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, myynti, vaikuttaminen, palvelu, asiakkaan odotukset, ostopäätös, myynnin filosofia |
Myynti on arvostusta, joka päiväPerjantai 15.10.2010 klo 11.16 - Pauli Vuorio Arvostusta on myyntityössäkin on monta lajia. Miten arvostamme asioita tai toimintaa jota teemme, ja miten arvostamme sitä kenelle teemme. Siis miten arvostamme myyntityötä ja millä tavoin arvostamme asiakkaita. Miten arvostamme perusasioita tai kokeneempien neuvoja ja ohjeita. |
1 kommentti . Avainsanat: Pauli Vuorio, myyntityö, arvostus, asenne |
Mitä mieltä valelääkäristä?Torstai 16.9.2010 klo 16.25 - Pauli Vuorio Länsi-Uudenmaan käräjäoikeudessa Lohjalla käsittelyssä ollutta valelääkäritapausta on ruodittu paljon, erityisesti iltapäivälehdissä. Valelääkärinä toiminen on tietenkin väärin, lainvastaista ja muutoinkin tuomittavaa, se lienee selvä.
|
15 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, valelääkäri, huijaus, moraali |
Mitä myynti voikaan opettaa?Keskiviikko 14.7.2010 - Pauli Vuorio Vanhan englannin sana "sell" on tiettävästi tarkoittanut antamista tai auttamista ja siihen liittyvää merkitystä. Nyt se tarkoittaa jopa pettämistä (rahasta). Suomessa asia on muuttunut vielä selvemmin – vai onko kyse siitä, että muutos on tapahtunut meillä nopeammin? |
5 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, myynti, vaikuttaminen, manipulointi, asenne, asennemuutos |
Mitä myynti voikaan opettaa?Torstai 3.6.2010 - Pauli Vuorio Vanhan englannin sana "sell" on tiettävästi tarkoittanut antamista tai auttamista ja siihen liittyvää merkitystä. Nyt se tarkoittaa jopa pettämistä (rahasta). Suomessa asia on muuttunut vielä selvemmin – vai onko kyse siitä, että muutos on tapahtunut meillä nopeammin? |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pauli Vuorio, myynti, myyntitaito, myyntityö, vaikuttaminen, asenne |
Torjutuksi tuleminen auttaa kehittymäänTiistai 11.5.2010 - Pauli Vuorio Ihmiset eivät halua myydä, eivät halua olla myöskään olla ainakaan tyrkyttävän myyjän toimien kohteena. Nämä samat ihmiset haluavat silti ostaa, he menevät esimerkiksi ostoskeskuksiin tai muihin liikkeisiin ja ostavat kyllä mielellään, jotkut lähes pakonomaisestikin. Ihmisillä ei useimmiten ole mitään myymistä tai siihen rinnastettavaa toimintaa vastaan, he eivät vain itse halua tehdä sitä, koska pelkäävät torjutuksi tulemista. Erityisesti yrittäminen ja myyntityö vaatii voittamaan tämän pelon. Ja liiketoiminnassa, yrittämisessä täytyy on myyntityötä. Kaikki liikevaihto perustuu kuitenkin osto / myyntisopimuksiin. |
6 kommenttia . Avainsanat: Yrittäminen, Liiketoiminta, Myyntitaito, Myyntityö, Torjutuksi tuleminen, Bisneskoulu, Rich Dad´s, myyminen, Pauli Vuorio, ostaminen, myyntityö, |
Kaavoista parhainPerjantai 9.4.2010 - Pauli Vuorio Vaikuttamisen malleja ja kaavoja on paljon. Tunnetuimpia on markkinointiviestinnän AIDA-kaava. Kaavan nimi tulee englannin kielen avainsanoista attention, interest, desire ja action. Eli huomio, kiinnostus, halu ja toiminta. |
2 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, vaikuttaminen, markkinointi, viestintä, markkinointiviestintä, myynti |
Rakenna, älä riko! Vaikutat joka tapauksessaTorstai 11.2.2010 klo 14.00 - Pauli Vuorio Siinä on haastetta kerrakseen, kun sovitaan, että muista ei puhuta pahaa selän takana. Ja kaikki nyökyttelevät ja sanovat, että juuri näinhän me tehdään. Kaikki meni suunnitelmien mukaan, vai? |
1 kommentti . Avainsanat: Työyhteisö, asenteet, koulutus, Pauli Vuorio, Rakentava asenne, työyhteisö |
Myyjän tehtävä on välttämätönTiistai 6.10.2009 - Pauli Vuorio Myyjän ammatin arvostus ei ole maassamme kovinkaan korkea. Ainakaan se ei ole riittävän korkea. Tämä näkyy paitsi toiveammateissa myös siinä, miten myyntitehtävät saavat työnhakuja suhteessa moniin muihin. Myös erilaiset ammattien arvostuksia koskevat tutkimukset, joita jotkut mediat teettävät säännöllisesti kertovat arvostuksen puutteesta. Listojen häntäpäästä löytyy yleensä sellaisia ammatteja kuin pölynimurikauppias ja puhelinmyyjä. Tosin nämä eivät ole viime aikoina olleet listojen vihonviimeisinä. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Pauli Vuorio, myynti, myyjä, ammatti, arvostus, mielikuva, myyminen, yrittäminen, tuputtaminen |
Me ihmiset olemme erilaisia jo pelkästään äänemme kauttaTorstai 24.9.2009 - Pauli Vuorio Sosiaaliset tyyppi- ja tyylitypologiat perustuvat käyttäytymistieteellisiin tutkimuksiin. Niitä on myös sovellettu menestyksellisesti erilaisissa myynti- ja markkinointiohjelmissa, erityisesti Yhdysvalloissa. Mikään pyhä totuus ne eivät ole. |
4 kommenttia . Avainsanat: Pauli Vuorio, sosiaalinen tyyppi, sosiaalinen tyyli, tyylitypologia, ääni, äänenkäyttö, retoriikka, puheoppi |